Foredrag om Moth’s ordbog og Middag på Søllerød Kro

Søllerød Kro
Søllerødvej 35, Holte, 2840
Kort utilgængelig

Alle vi Søllerød borgere kender Mothsgården, som er med til at skabe den atmosfære af gammel landsby, som er så karakteristisk for Søllerød.

Ved dette foredrag får vi en levende og farverig fortælling om en af datidens mest magtfulde mænd, Matthias Moth, som har givet gården sit navn. Han ejede Mothsgården fra 1689 til 1719. Vi har fået den person, der ved mest om Moth og hans liv som politiker og ordbogs forfatter, ledende redaktør, dr. phil. Marita Akhøj Nielsen til at komme på Søllerød kro for at fortælle historier og anekdoter om Matthias Moth og hans store ordbog.

Efter foredraget spiser vi middag i Søllerød Salen. Restaurantchef Jan Restorff har sammensat en dejlig 3-retters menu til os:

• Kammusling, muslingesuppe, vinterrødder og porre
  • Stegt og braiseret kalv med hø-bagt selleri og sauce på varme krydderier
  • Saltet karamel med fromage af øko-fløde, syltede bær og rosmarin
  • Hertil serveres hvidvin og rødvin, og vi slutter af med kaffe.

Søllerød Grundejerforening tilbyder hele dette arrangement med foredrag, middag og vin onsdag den 29. januar kl. 18 for 575 kr. pr. person.

Der plejer at være rift om pladserne til vore Søllerød Kro arrangementer, så vi råder til hurtigt tilmelding, hvis I ønsker at deltage. Ved overtegning gælder princippet om ”først til mølle”. Tilmelding på vores hjemmeside: sollerod-gf.dk

Tilmeldinger

Dette arrangement er desværre fuldt booket.